Levering/returnering og reklamation

Handelsbetingelser


Produktinformation:
På Flying-Dogz.dk oplyses varens væsentlige egenskaber. For yderligere oplysninger, eller spørgsmål til eksisterende oplysninger, kan der sendes en mail til kundeservice på dogzdk@gmail.com

Priser:
Alle priser er dagspriser og kun gældende indeværendedag. Priserne ændres løbende - og ofte fra dag til dag.

Betaling:
FlyingDogz kan opkræve betalingskortgebyrer, når du handler online på vores webshop eller i vores butik. Du kan betale med følgende korttyper:

Dankort
Visa
Visa Electron
MasterCard
MasterCard Debit
Diners
American Express

Når en ordre lægges online, reserveres ordrebeløbet på den konto der er tilknyttet det valgte betalingskort, for at sikre dækning til købesummen.

Ophør af reservation

Når ordren afsluttes og er afsendt, trækkes ordrebeløbet og reservationen ophører således.

Hvis en ordre annulleres, ophører reservationen så snart vi behandler annulleringen og dermed sletter betalingen i vores betalingssystem. Dette sker indenfor højst 5 hverdage. Hvis reservationen stadig fremgår 5 hverdage efter du har annulleret din ordre, henviser vi til din aftale med din kortudsteder og du bedes derfor tage kontakt til dem.

Prisfejl:
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Levering:
Vores priser for levering er dynamiske - derfor fremgår den præcise angivelse af leveringsomkostninger af selve ordren. Læs mere om fragt og levering her.

Fortrydelsesret:
Som kunde har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på vores webshop flying-dogz.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Efter du har meddelt at du vil gøre brug af fortrydelsesretten, har du 14 dage til at returnere varen til FlyingDogz. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Du kan returnere varen på følgende måder:

1. Retur i butik
Du kan altid returnere varen i FlyingDogz’s butik. Medbring varerne i ubrudt emballage og din ordrebekræftelse, du fik tilsendt på mail, da du bestilte.

2. Retur til webshop

Ønsker du at sende varer retur til:
FlyingDogz
Høvestensvej 6
4173 Fjenneslev

Bemærk at FlyingDogz ikke dækker returomkostningerne.
Risikoen for at transportere varen sikkert og forsvarligt retur til FlyingDogz hviler på dig som kunde.

Fortrydelse af køb
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Fortrydelsesret i den fysiske butik
Når du handler i vores fysiske butik, har du 14 dages fortrydelsesret på dine varer. Ønsker du at returnere, skal du medbringe varen i samme stand, som da du købte den, dvs. at den ikke må være taget i brug. Herudover skal den stadig være i emballage/bære mærkerne, der sad på, da du købte den. Det er ligeledes vigtigt, at du har din kvittering med, da det er din dokumentation for købet. Varer købt i butikken, skal returneres i den fysiske FlyingDogz butik.

Ingen fortrydelsesret
Varer som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt:

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke leveringsomkostninger. Senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Fortrydelsesret i erhvervskøb
Disse returregler gælder IKKE varer solgt til virksomheder!

Reklamation:
Når du handler hos FlyingDogz har du altid 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af alm. slitage, fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamation skal ske indenfor rimelig tid efter varens modtagelse, og vi opfordrer derfor køber til at undersøge varen snarest muligt efter modtagelsen.

Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, anses reklamationen som værende rettidig.

Vi foretrækker at du reklamerer ved personligt fremmøde i FlyingDogz butikken. Husk altid at have kvittering for varen.


Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice på e-mail dogzdk@gmail.com eller tlf. 51925923. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - https://ec.europa.eu/odr

Nyttige links:
Forbrugerombudsmanden www.forbrugerombudsmanden.dk

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen www.forbrug.dk

Lægemiddelstyrelsen www.laegemiddelstyrelsen.dk

Forbud mod videresalg:
Ved køb af varer på Flying-dogz.dk bekræfter du, at du ikke køber med henblik på videresalg.

Forbehold for ændringer:
Dette indhold er sidst opdateret d. 14.06.2023 og FlyingDogz forbeholder sig altid retten til at ændre samt opdatere de vilkår, regler og betingelser, der gælder. Det er derfor dit eget ansvar, at du løbende holder dig orienteret om eventuelle ændringer.


Leveringsbetingelser
Vi gør vores bedste for at levere din ordre så hurtigt som muligt, og senest indenfor tre hverdage. Der kan dog, i visse perioder omkring helligdage og højtider, eller ved ferier være længere leveringstid. Længere leveringstider vil fremgå af facebook siden.

Når din ordre bliver sendt fra vores lager, vil du modtage en bekræftelse på email om, at din ordre er afsendt. I mailen finder du et trackingnummer, så du altid kan følge din pakke.

Der afsendes ordrer alle hverdage og dao leverer inden for 3 dage, GLS leverer som udgangspunkt næste hverdag efter afsendelse, men der kan i nogle tilfælde gå en ekstra dag.
Der skal påregnes 1-2 dages ekstra leveringstid til Bornholm og andre ikke-brofaste øer.

Oplever du forsinkelse på din pakke, så skriv venligst til dogzdk@gmail.com med tilføjet ordre nr.

Vi bruger dao og GLS som fragtpartner og derfor er der nogle ting, der er fastsat af dao og GLS.

Vi tilbyder følgende muligheder for levering:

Levering til pakkeshop

Leveringen sker til den pakkeshop, sker til den nærmeste pakkeshop jf angivne adresse på ordren.

Når din forsendelse er leveret til pakkeshoppen, vil du modtage en email og sms om at den ligger klar til afhentning. Husk at medbringe gyldigt ID når du skal hente forsendelsen. Vær opmærksom på at din ordre kan være sendt i mere end én pakke.

Levering til døren (privatlevering)

Det er desværre ikke muligt med levering til døren. Vi kan dog være behjælpelig mod merbetaling af fragtomkostninger.

Levering til privatadresse / Flexlevering er på eget ansvar.

Leveringsomkostninger
Vi har gjort priserne på fragt så fair som muligt for dig som kunde. Derfor afspejler vores fragtpriser, så præcist som muligt, de priser vi har fra vores fragtfirma.

Vi pakker højst 19 kg i én pakke. Overstiger din ordre 19 kg, bliver den pakket i to eller flere pakker og fragtprisen er derfor højere.

Du kan altid se totalvægten for din ordre i kurven. Vægten er inkl. emballage.

Fragtprisen er således betinget af vægten på din ordre. Der kan dog være enkelte varer, grundet varens størrelse, som leveres i flere pakker, uden det koster mere.